– Opieka osób starszych

+48 71 712 88 66

Drogie Opiekunki oraz Opiekunowie!

 

W sieci aktualnie możecie znaleźć dużo fałszywych informacji i porad dotyczących koronawirusa oraz pracy na zleceniu, które z pozoru wyglądają na wiarygodne. Naszym priorytetem jest Wasze bezpieczeństwo oraz komfort psychiczny, dlatego apelujemy:

  • wiedzę na temat koronawirusa czerpcie wyłącznie z oficjalnych komunikatów Ministra Zdrowia,  a odpowiedzi na nurtujące Was pytania szukajcie na stronie Ministerstwa Zdrowia https://www.gov.pl/web/zdrowie;
  • w przypadku pytań związanych bezpośrednio z Waszą pracą (pobyt na zleceniu, zbliżający się wyjazd, podróż, ubezpieczenie) kontaktujcie się bezpośrednio z pracownikami Naszej Firmy

Poniżej zebraliśmy pytania, które pojawiają się najczęściej. Jeśli nie znalazłaś/łeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, zadzwoń pod nr
+ 48 71 712 88 62.

 

1. Czy Niemcy zamknęli swoje granice dla Opiekunek i Opiekunów?

Nie. Pracownicy sektora opiekuńczego nie zostali objęci zakazem wjazdu do Niemiec, pod warunkiem, że świadczą usługi opieki legalnie, np. na podstawie umowy zlecenie z agencją.

 

2. W jaki sposób mogę podpisać umowę przed wyjazdem?

W Proseca załatwisz wszystkie formalności bez wychodzenia z domu. Umowę podpiszesz logując się do Naszego internetowego Portalu Pracownika.

 

3. Czy jestem bezpieczna w drodze na zlecenie?

Współpracujący z nami przewoźnicy dbają o to, aby podróż przebiegała bez zakłóceń i w pełni bezpiecznie, udostępniając m.in. maseczki ochronne, jednorazowe rękawiczki oraz środki dezynfekujące.

Kierowcy przed wejściem sprawdzają temperaturę ciała podróżnych. Liczba pasażerów została zredukowana o połowę w stosunku do ilości miejsc w pojazdach, a samochody są dezynfekowane przed i po każdym przejeździe.

 

4. Jak przygotować się na podróż?

Przed wyjazdem warto zaopatrzyć się w:

  • buteleczkę płynu do dezynfekcji rąk oraz chusteczki do dezynfekcji;
  • chusteczki higieniczne, przez które będziesz chwytać przedmioty dotykane przez inne osoby;
  • rękawiczki jednorazowe, które będą szczególnie przydatne przy korzystaniu z toalet na postojach oraz wsiadaniu i wysiadaniu do busa.

Pamiętaj, aby chusteczki oraz rękawiczki od razu po użyciu wyrzucić do najbliższego kosza na śmieci lub włożyć do woreczka foliowego, aby nie miały kontaktu z Twoimi innymi rzeczami!

Produkty spożywcze przygotuj i zapakuj w taki sposób, abyś nie musiała ich dotykać rękoma, np. kanapki najlepiej zapakować każdą osobno. Do termosu przygotuj ciepłą kawę i herbatę – w ten sposób unikniesz kupowania ich w przypadkowych miejscach i stania w kolejce np. na stacji benzynowej.

Zwróć uwagę na ubrania, które zabierasz w podróż. Najlepiej ubierz kilka warstw „na cebulkę”, aby móc dostosować swój strój do temperatury. Podczas dłuższych podróży świetnie sprawdzi się koc lub obszerny szalik, którym będziesz mogła się otulić – da Ci ciepło oraz komfort, gdy będziesz chciała się zdrzemnąć.

 

5. Jak wygląda i ile trwa kontrola na granicy polsko-niemieckiej?

Podróż do Niemiec mija szybciej niż wcześniej, ponieważ jest mały ruch na trasie i w miastach. Osoby wracające do Polski muszą liczyć się z wielogodzinnymi kolejkami na granicy. Są prowadzone kontrole temperatury ciała, a osoby przekraczające granice są zobowiązane do wypełnienia formularza lokalizacyjnego. Taki formularz otrzymasz od swojego koordynatora przed wyjazdem, abyś mogła go wcześniej przygotować. Bieżącą sytuację na granicy możesz monitorować na stronie https://granica.gov.pl/.

Osoby wracające do Polski są poddane obowiązkowej 14-dniowej kwarantannie. Przekraczając granice jesteś obowiązana podać funkcjonariuszowi swój adres zamieszkania oraz nr telefonu kontaktowego. W czasie kwarantanny nie można opuszczać miejsca swojego zamieszkania/pobytu. W razie jakichkolwiek problemów lub trudności możesz liczyć na pomoc funkcjonariuszy Policji np. w robieniu zakupów spożywczych.

 

6. Czy jestem bezpieczna na zleceniu?

Przestrzegając zasad higieny (częste mycie rąk, dezynfekcja powierzchni, np. klamek, częste wietrzenie pomieszczeń) oraz unikając kontaktu z innymi ludźmi minimalizujesz ryzyko zakażenia wirusem.

Rodziny Pacjentów zapewniają środki higieny, pomagają w robieniu zakupów oraz ograniczają wizyty gości do niezbędnego minimum – w tym wizyty lekarskie oraz pielęgniarskie.

W przypadku pytań, wątpliwości lub napotkanych trudności zgłoś się bezpośrednio do koordynatora zlecenia, a udzieli Ci niezbędnego wsparcia.

Proponujemy, aby zrezygnować ze spotkań ze znajomymi w czasie wolnym, a przerwę poświęcić na nadrobienie zaległości książkowych lub filmowych.

W szczególności polecamy aktywność fizyczną w zaciszu domowym, np. jogę lub gimnastykę.

 

7. Dlaczego warto teraz przedłużyć pobyt na zleceniu?

W ten sposób zminimalizujesz ryzyko zakażenia się wirusem poprzez kontakt z obcymi osobami w trakcie podróży oraz unikniesz wielogodzinnych kolejek na granicy i obowiązkowej kwarantanny w Polsce.

To także szansa na podreperowanie budżetu domowego. W Proseca premia wiosenna jest uzależniona od długości pobytu na zleceniu. O szczegóły zapytaj koordynatora lub sprawdź w zakładce Aktualnie premie na naszej stronie internetowej.

 

8. Czy powinno się nosić maseczkę ochronną na zleceniu?

Nie ma konieczności używania maseczek ochronnych na co dzień, gdy nie widzimy u siebie lub Podopiecznego objawów wirusa.

Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) informuje, że maseczki powinny nosić:

  • osoby zakażone koronawirusem i te, które zaobserwowały u siebie niepokojące symptomy,
  • osoby, które opiekują się ludźmi zakażonymi,
  • personel medyczny w szpitalach itd.

 

9. Co zrobić, gdy w sklepach nie mogę kupić płynu do dezynfekcji?

Płyn do dezynfekcji, który będzie służył do odkażania rąk i innych powierzchni bardzo prosto jest zrobić samemu w domu.

Składniki na 100 ml płynu to :

  • 85 ml spirytusu
  • 15 ml wody lub żelu aloesowego

Opcjonalnie, możesz dodać olejek z drzewa herbacianego lub lawendowy. Składniki umieszczamy w butelce i dokładnie mieszamy, wstrząsając ją. Data przydatności płynu to około 2-3 miesiące.

Częste mycie czy dezynfekcja mogą prowadzić do nadmiernego wysuszania skóry dłoni, a to natomiast może spowodować mikrouszkodzenia, dlatego ważna jest teraz właściwa pielęgnacja rąk.

Polecamy wieczorem dłonie pokryć kremem natłuszczającym i założyć bawełniane rękawiczki na całą noc.

 

10. Jakie są objawy koronawirusa? Co robić, gdy zauważyłam niepokojące objawy u siebie lub Podopiecznego?

Choroba objawia się najczęściej gorączką, suchym kaszlem, dusznościami, bólami mięśni, zmęczeniem. Jeśli zaobserwowałaś te objawy u siebie, Podopiecznego lub osoby z bliskiego otoczenia (także w trakcie pobytu w Polsce),

prosimy o pilny kontakt z koordynatorem lub dzwoniąc na nasz telefon alarmowy. Udzielimy Ci niezbędnych informacji jakie środki ostrożności zachować oraz gdzie należy się zgłosić.

Należy przede wszystkim pamiętać, że wiosna to okres przeziębień. Zazwyczaj choroba trwa od 5 do 7 dni, a jej objawy to katar, ból gardła, kaszel raczej mokry i stan podgorączkowy (lekki stan podgorączkowy, czyli temperatura ciała oscylująca ok 37,5 `C jest naturalną i dobrą reakcją organizmu, świadczącą o jego walce z infekcją). W przypadku przeziębienia, zalecamy stosowanie domowych sprawdzonych sposobów:

  • picie dużej  ilości gorącej herbaty z miodem, malinami i cytryną;
  • picie ciepłego mleka z masłem i miodem;
  • spożywanie czosnku, który jest naturalnym antybiotykiem;
  • płukanie gardła wodą z solą (do szklanki ciepłej, ale nie gorącej wody, należy wsypać łyżkę soli i dokładnie wymieszać. Takim roztworem możemy płukać nasze gardło nawet kilka razy dziennie);
  • gorącą kąpiel z dodatkiem olejków eterycznych, przede wszystkim olejku eukaliptusowego i lawendowego.

Pamiętaj: jeśli zauważysz u siebie wymienione wyżej objawy skontaktuj się w pierwszej kolejności telefonicznie ze służbą zdrowia lub z nami! Nie idź do przychodni lub szpitala samodzielnie, gdyż możesz narazić na zarażenie inne osoby przebywające w tych miejscach.

 

11. Co w przypadku, gdy zachoruję na terenie Niemiec?

Pracując w Proseca jesteś ubezpieczona/y i możesz skorzystać z pomocy lekarza będąc na zleceniu. Na straży Twojego zdrowia i spokoju stoją wykwalifikowani lekarze oraz wszyscy pracownicy służby zdrowia, która w Niemczech jest na wysokim poziomie. Zawsze możesz w pierwszej kolejności zwrócić się do nas, a my poinstruujemy Cię co robić w danej sytuacji.

 

12. Co robić, gdy pracuję u niemieckiej rodziny na czarno?

W tym trudny okresie bardzo ważne jest dbanie o własne bezpieczeństwo. Współpraca z Proseca to legalne warunki zatrudnienia, niezbędne ubezpieczenie oraz stała opieka koordynatorów. Jeśli przebywasz na terenie Niemiec, zgłoś się do nas dzwoniąc na +48 71 712 88 66, a zaoferujemy Ci zlecenie w bliskiej okolicy. Jeśli jesteś przywiązana do swojego aktualnego Podopiecznego i nie chcesz zmieniać zlecenia, to poproś jego rodzinę, aby skontaktowała się bezpośrednio z nami pod numerem +49 3329 664 17 43. Nawiążemy współpracę z rodziną, zapewniając bezpieczeństwo zarówno Tobie jak i Pacjentowi!

Related posts

Top

Szanowni Państwo!

Aby móc dobrze dostosować naszą ofertę do Twoich wymogów, potrzebujemy zgody na jeszcze lepsze dopasowanie treści marketingowych, względem tego, co tak naprawdę Cię interesuje.

PAMIĘTAJ: Twoje dane są u nas bezpieczne, nie wykorzystujemy ich poza naszymi uprawnieniami.

Wszelkie zmiany na stronie internetowej związane są z nowymi zasadami na jakich odbywa się przetwarzanie Twoich danych osobowych, obowiązującymi od 25.05.2018 r. Zgodę możesz w każdej chwili anulować, wchodząc w naszą politykę prywatności


POLITYKA PRYWATNOŚCI
SERWISU PROSECA
§1.
  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady zbierania, przetwarzania i ochrony Danych Osobowych w związku z korzystaniem ze strony internetowej proseca.pl
  2. Niniejszy dokument jest zgodny z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie Danych Osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000), ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002r. nr 144, poz. 1204) oraz z innymi przepisami powszechnie obowiązującymi.
  3. W razie ogólnych pytań dotyczących prywatności, a także pytań dotyczących niniejszej Polityki prywatności lub wykorzystania Danych Osobowych i Plików Cookies zachęcamy do kontaktu pod adresem: [email protected]
  4. Współadministratorzy zapewniają, iż dokładają wszelkich starań, by Przetwarzanie przez nich Danych Osobowych odbywało się z największym poszanowaniem prywatności osób, których dane dotyczą, oraz z najwyższą dbałością o bezpieczeństwo przetwarzanych Danych Osobowych, a w szczególności zapewniają, iż podjęli wszelkie przewidziane prawem środki zmierzające do zabezpieczenia zbiorów Danych Osobowych.
  5. Współadministratorzy oświadczają, iż stosują środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych Danych Osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpieczają dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  6. Treść klauzuli dla osoby kandydującej na stanowisko opiekuna/opiekunki dla osób starszych znajduje się w Serwisie pod formularzem rekrutacyjnym.
  7. ADO wyznaczył Damiana Klimasa jako Inspektora Ochrony Danych (dalej „IOD”), z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: [email protected]
§2.
     Ilekroć w Polityce Prywatności mowa o:
  1. Współadministratorach – rozumie się przez to współadministratorów w rozumieniu przepisów RODO. Współadministratorami Twoich danych osobowych są:
    a. PM Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000631671, NIP 8971827491),
    b. Proseca Sp z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000636579, NIP 8971828562),
    c. Proseca MED Sp z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000832935, NIP 8943152437),
    d. Proseca EU Sp. Z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000765780, NIP 8943136711),
    e. Proseca Personal Sp. Z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53- 150 Wrocław, KRS 0000768955, NIP 8943137610),
    f. Proseca DE Sp. z. o. o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000774820, NIP 8943138940).
  2. Danych Osobowych – rozumie się przez to podstawowe dane o Użytkowniku, dzięki którym możliwe jest określenie jego tożsamości w sposób bezpośredni lub pośredni m.in. nazwa Użytkownika, adres e-mail, imię, nazwisko, telefon, adres oraz inne dane niezbędne do bezpośredniego kontaktu, a także dane podawane podczas Rejestracji i późniejszego korzystania z Serwisu;
  3. Newsletterze – rozumie się przez to usługę dostarczania przez Współadministratorów informacji dotyczących ofert opieki nad osobami starszymi, szkoleń, warsztatów, konkursów, a także innych informacji cennych z perspektywy osoby sprawującej opiekę nad osobami starszymi;
  4. Serwis – rozumie się przez to stronę internetową działającą pod adresem: https://proseca.pl;
  5. Oprogramowaniu – rozumie się przez to przeglądarki internetowe, z których może korzystać Użytkownik, w celu korzystania z Serwisu. Przykładowymi przeglądarkami internetowymi są: Opera, Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer czy Safari;
  6. Plikach Cookies (tzw. ciasteczkach) – rozumie się przez to dane informatyczne stanowiące, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w Urządzeniu Użytkownika i przeznaczone są do korzystania z Serwisu; zawierają nazwę strony internetowej swojego pochodzenia, swój numer identyfikacyjny oraz czas przechowywania na urządzeniu końcowym; pliki cookies pozwalają na rozpoznać urządzenie Użytkownika i dostosować ustawienia strony internetowej do jego indywidualnych preferencji;
  7. Przetwarzaniu Danych Osobowych - rozumie się przez to operację lub zestaw operacji wykonywanych na Danych Osobowych lub zestawach Danych Osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
  8. Regulaminie – rozumie się przez to Regulamin Serwisu dostępny po adresem [link], który określa rodzaje, zakres i warunki korzystania z Serwisu, a także prawa i obowiązki Współadministratorów oraz Użytkowników;
  9. Rejestracji – rozumie się przez to zgodny z Regulaminem proces mający na celu utworzenie przez Użytkownika Konta w Serwisie;
  10. RODO – rozumie się przez to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
  11. Urządzeniu – rozumie się przez to elektroniczne Urządzenie za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu, a w szczególności: komputery klasy PC, laptopy, tablety, smartphone'y;
  12. Użytkowniku – rozumie się przez to osobę, która dokonała Rejestracji i na rzecz której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa są świadczone usługi drogą elektroniczną;
  13. Zgodzie – rozumie się przez to dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne wyrażenie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania, przyzwala na Przetwarzanie dotyczących jej Danych Osobowych.
§3.
  1. Dane Osobowe przetwarzane są wyłącznie w następujących celach:
    1) realizacja usług oferowanych lub świadczonych za pośrednictwem Serwisu (usługi świadczone drogą elektroniczną) w celu udostępnienia Użytkownikom ofert pracy;
    2) kontakt z Użytkownikiem w celu zawarcia umowy, jeśli Użytkownik wyraził zainteresowanie jedną z przedstawionych ofert lub wysłał swoje Dane Osobowe poprzez formularz kontaktowy;
    3) prowadzenie marketingu bezpośredniego;
    4) analiza, organizowanie i ulepszanie Serwisu oraz świadczonych usług;
    5) pozostałe cele przetwarzania są wskazane w klauzulach informacyjnych.
  2. Dane Osobowe osób, których dane dotyczą, są przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Oznacza to, że są przetwarzane, gdy jest to konieczne do wykonania zawartej umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w oparciu o Regulamin oraz do podjęcia działań przed zawarciem umowy świadczenia usług opieki (rekrutacja) następujących na żądanie osoby, której dane dotyczą. Ponadto ta podstawa będzie miała zastosowania w zakresie zawarcia Umowy na świadczenie przez Użytkownika opieki nad osobami starszymi.
  3. Dane Osobowe są przetwarzane także na podstawie Zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, w szczególności w zakresie przesyłania informacji handlowych, a także przetwarzania danych osobowych w szerszym zakresie niż jest to konieczne do zawarcia umowy (np. jeśli Użytkownik udostępnił Współadministratorom więcej danych w procesie rekrutacji) oraz dla celów rekrutacji po zakończonej współpracy.
  4. W szczególnych przypadkach Dane Osobowe są przetwarzane w sytuacji, gdy jest to konieczne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Współadministratorach zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, a w szczególności obowiązków odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne oraz zaliczek na podatek dochodowy.
  5. Dane Osobowe są przetwarzane, jeśli jest to niezbędne do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Współadministratorów lub podmiot trzeci zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w szczególności takich jak kontakt Użytkownika ze Współadministratorami zwłaszcza za pomocą formularza kontaktowego, wysyłanie newslettera, marketing bezpośredni własnych usług, analizy i poprawy jakości oferty usług opieki, tworzenia statystyk, obrona przed roszczeniami lub ustalenie i dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, przesyłanie Danych Osobowych w ramach grupy przedsiębiorstw do wewnętrznych celów administracyjnych czy ocena jakości usług. Dane Osobowe mogą być przetwarzane dla celów marketingu bezpośredniego do momentu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
  6. Współadministratorzy przestrzegają następujących zasad Przetwarzania Danych Osobowych:
    1) wdrażają odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z przepisami o ochronie Danych Osobowych i aby móc to wykazać;
    2) utrwalają zbierane Dane Osobowe wyłącznie na takich nośnikach informacji, które są zabezpieczone przed dostępem osób trzecich;
    3) wykonują nadzór nad bezpieczeństwem danych przez cały okres ich posiadania w sposób zapewniający w szczególności ochronę przed dostępem osób nieuprawnionych, uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą;
    4) przekazują dane uprawnionym podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
    5) zachowują poufność Danych Osobowych;
    6) zapewniają osobom, których dane dotyczą, realizację ich praw wynikających z przepisów prawa.
  7. Współadministratorzy mogą przetwarzać następujące Dane Osobowe podane podczas świadczenia Usług, które w szczególności pozyskiwane będą poprzez formularze kontaktowe: imię, nazwisko, telefon, e-mail, województwo zamieszkania, statystyki związane z wyświetlaniem Serwisu.
  8. Podanie Danych Osobowych, o których mowa w ust. 7 niniejszego paragrafu, jest dobrowolne, ale podanie danych kontaktowych warunkuje kontakt ze strony Współadministratorów.
  9. Ponadto przetwarzane będą wszelkie Dane Osobowe przekazane przez osoby, których dane dotyczą, w związku z jakąkolwiek formą kontaktu z Współadministratorami.
  10. Podanie dodatkowych Danych Osobowych może być wymagane w uzasadnionych okolicznościach, w szczególności w przypadku skierowania do Współadministratorów uzasadnionego wniosku o przekazanie danych uprawnionym podmiotom, o czym osoba, której dane dotyczą, każdorazowo zostanie poinformowana.
  11. Odbiorcami Danych Osobowych mogą być:
    1) podmioty, którym dane przekazywane są na zasadzie powierzenia, o ile jest to konieczne dla prawidłowego zrealizowania usług (np. agencje, pośrednicy poszukujący opiekuna, obsługa IT, obsługa finansowa);
    2) podmioty z grupy przedsiębiorstw Proseca;
    3) dostawcy Współadministratorów, w szczególności podmioty świadczące usługi prawne, ochroniarskie, informatyczne, transportowe i szkoleniowe;
  12. Dane Osobowe będą przechowywane nie dłużej niż jest to wymagane przepisami prawa i nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągniecia celu przetwarzania, a ponadto nie dłużej niż jest to konieczne w celu dochodzenia roszczeń aż do momentu ich przedawnienia. Dane Osobowe będą przechowywane przez okres posiadania Konta w Serwisie dla celów realizacji usługi Konta oraz związanych z nim funkcjonalności oraz innych usług zgodnie z Regulaminem, jak również do celów marketingowych. Po usunięciu Konta dane zostaną zanonimizowane, za wyjątkiem następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail, historia informacji pozostawionych w Serwisie oraz informacja o wyrażonych Zgodach (te dane będą przechowywane jeszcze przez okres 5 lat od usunięcia Konta dla celów rozpatrywania ewentualnych skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z Serwisu).
  13. Dane Osobowe, których przetwarzanie odbywa się na podstawie Zgody (np. newsletter), przechowywane będą do czasu cofnięcia Zgody na ich przetwarzanie oraz przez czas posiadania Konta i przez 5 lat po usunięciu Konta w celu zabezpieczenia materiału dowodowego w przypadku powstania ewentualnych roszczeń. Użytkownik może w dowolnym czasie cofnąć Zgodę, co nie wpływa na zgodność z prawem Przetwarzania Danych Osobowych, którego dokonano na podstawie Zgody przed jej wycofaniem.
  14. Dane Osobowe będą przekazywane do USA w oparciu o Tarczę Prywatności. Jedynym podmiotem, który będzie przetwarzał dane w naszym imieniu (podmiot przetwarzający) jest Live Chat Inc
  15. Dane Osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu w przypadku przyznawania rang Użytkownikom. Użytkownik ma prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony Współadministratorów. Szczegółowo proces ten został opisany w Regulaminie.
§4.
  1. Osobom, których dane dotyczą, przysługuje:
    1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do Danych Osobowych;
    2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Danych Osobowych;
    3) na podstawie art. 17 ust. RODO prawo do usunięcia Danych Osobowych;
    4) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Współadministratorów ograniczenia Przetwarzania Danych Osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
    5) prawo do przenoszenia Danych Osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
    6) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec Przetwarzania Danych Osobowych.
  2. W tym celu należy przesłać wniosek za pośrednictwem poczty e-mail na adres: [email protected] bądź pisemnie na adres: ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław.
  3. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że Przetwarzanie jego Danych Osobowych narusza przepisy RODO lub powszechnie obowiązujące przepisy.
§5.
  1. Newsletter jest usługą elektroniczną dostarczania przez Współadministratorów informacji dotyczących usług oferowanych przez niego. Chcąc korzystać z dostarczanej przez Współadministratorów usługi Newslettera, Użytkownik Serwisu może wyrazić odpowiednią chęć na jego otrzymywanie podczas Rejestracji lub w każdej chwili po utworzeniu Konta o ile funkcjonalność Serwisu na to pozwala.
  2. Korzystanie z usługi Newslettera wymaga od Użytkownika zapoznania się z Polityką Prywatności.
  3. O terminie wysyłki i treści Newslettera decydują Współadministratorzy.
  4. Użytkownik Serwisu może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie w link dezaktywujący znajdujący się w każdej wiadomości e-mail zawierającej Newsletter przesyłanej do Użytkownika albo poprzez zgłoszenie takiego żądania do Współadministratorów pod adresem: [email protected].
  5. Korzystamy z usługi Live Chat, której polityka prywatności znajduje się tutaj: https://www.livechatinc.com/legal/privacy-policy//
§6.
  1. Współadministratorzy za pośrednictwem Serwisu wykorzystują Pliki Cookies, czyli dane informatyczne, takie jak pliki tekstowe, które są przechowywane w Urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i są przeznaczone do korzystania ze strony.
  2. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje Plików Cookies:
    1) sesyjne – są to pliki tymczasowe, które przechowywane są w Urządzeniu Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia Serwisu lub wyłączenia Oprogramowania;
    2) stałe – są to pliki przechowywane w Urządzeniu Użytkownika przez określony w parametrach Plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  3. W ramach Serwisu mogą być stosowane wszystkie lub niektóre z następujących rodzajów Plików Cookies:
    1) „niezbędne”, które umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu,
    2) „wydajnościowe”, które umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania z Serwisu;
    3) „funkcjonalne”, które umożliwiają zachowanie wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. poprzez język, rozmiar czcionki, wyglądu strony internetowej;
    4) „reklamowe”, które umożliwiają dostarczenie Użytkownikowi treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  4. Pliki Cookies wymienione w ust. 2 i 3 niniejszego paragrafu wykorzystywane są w celu:
    1) dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania z Serwisu; w szczególności umożliwia to rozpoznanie i wyświetlenie Serwisu na Urządzeniu Użytkownika, dostosowanego do jego indywidualnych preferencji;
    2) tworzenie statystyk, które wspierają obserwację korzystania z Serwisu przez Użytkowników, co wpływa na ulepszenie jego struktury i treści;
    3) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
  5. Stosowane w Serwisie rozwiązania są bezpieczne dla Urządzeń Użytkowników korzystających z tej strony.
  6. Oprogramowanie, z którego korzysta Użytkownik, zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie Plików Cookies w Urządzeniu Użytkownika. Użytkownik w dowolnym momencie może dokonać zmiany ustawień dotyczących Plików Cookies w ustawieniach Oprogramowania, w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę Plików Cookies bądź być informowanym o ich każdorazowym zamieszczeniu w Urządzeniu Użytkownika.
  7. Ograniczenia stosowania Plików Cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie.
§7.
  1. W Serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Współadministratorów i nie są w żaden sposób przez niego nadzorowane. Strony te mogą posiadać własne polityki prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.
  2. Współadministratorzy zastrzegają sobie prawo zmiany Polityki Prywatności poprzez opublikowanie nowej Polityki Prywatności na stronie https://proseca.pl.