– Opieka osób starszych

+48 735 973 570 

Wywiad z Opiekunką: Pani Aleksandra

Pani Aleksandra współpracuje z Proseca jako Opiekunka osób starszych od prawie roku. Obecnie Pani Ola przebywa na zleceniu, mimo to znalazła chwilę, aby podzielić się z nami swoim doświadczeniem.

Jak zaczęła się jej przygoda z wyjazdami do Niemiec? Co łączy pracę w opiece z akwarystyką? Na co powinna przygotować się potencjalna Opiekunka lub Opiekun? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w poniższym wywiadzie. Poznaj Panią Olę i kulisy pracy Opiekunki!

 

Patrycja Szymańska: Zacznijmy od początku, czyli co się stało, że została Pani Opiekunką? Jak zaczęła się Pani przygoda z wyjazdami do Niemiec?

Aleksandra T.: Moja przygoda z pracą Opiekunki zaczęła się d

ość niespodziewanie. Siostra, która również pracuje jako Opiekunka w Niemczech, zaproponowała mi pracę. Nigdy wcześniej nie myślałam o tym, żeby wyjechać na zlecenie. To były wakacje i potrzebowano kogoś na pilne krótkie zastępstwo. Decyzję musiałam podjąć szybko, a że znałam język niemiecki to siostrze udało się mnie namówić.

P.S.: Jakie emocje towarzyszyły Pani podczas pierwszego wyjazdu?

A.T.: Byłam przerażona. Nie wiedziałam czy na pewno się sprawdzę, ponieważ nigdy nie byłam na takim zleceniu. Mimo, że siostra opowiadała mi o wyjazdach, nie miałam pojęcia jak będzie na miejscu.

P.S.: Czy po przyjeździe przerażenie ustąpiło?

A.T.: Zdecydowanie! Trafiłam na wspaniałą rodzinę. Bardzo się polubiliśmy – zarówno z podopieczną, jak i jej bliskimi. Po tym zastępstwie zostałam zapytana czy nie przyjechałabym ponownie. Praca oczywiście była trudna, jednak stabilność finansowa oraz przyjazna atmosfera w domu seniorki sprawiły, że postanowiłam podjąć kolejne zlecenie. Finalnie, moja współpraca z tą rodziną trwała 2 lata, a potem były kolejne zlecenia.

P.S.: Relacje z podopiecznym i jego rodziną są bardzo ważne. Pani udało się je wypracować już na pierwszym krótkim zleceniu. Jakie cechy pomogły i dalej pomagają Pani w pracy jako Opiekunka?

A.T.: Myślę, że poczucie humoru i otwartość na drugiego człowieka. Wesołe usposobienie na pewno pomaga w opiece nad starszymi osobami, ponieważ udziela się  także seniorom, a bez otwartości i empatii trudno jest dobrze wykonywać swoją pracę.

Takie cechy, w połączeniu z łagodnym charakterem, pozwalają na budowanie dobrych kontaktów. Ważne jest, aby rodzina i senior mogli polegać na Opiekunce. Powinni wiedzieć, że można się z nią dogadać i na odwrót – żeby Opiekunka wiedziała, że może wszystko z rodziną załatwić.

P.S.: Wiemy już jakimi predyspozycjami powinien cechować się Opiekunka osoby starszej. Co poradziłaby Pani osobom, które wahają się przed wyjazdem?

A.T.: Nie bójcie się ryzyka związanego z wyjazdem. Dobra agencja zawsze będzie dla Opiekunki wsparciem. To jest bardzo ważne, żeby wyjechać z agencją. Tutaj poradziłabym cierpliwość. Dobrze jest poczytać opinie o danej firmie, a najlepiej skontaktować się i porozmawiać bezpośrednio z konsultantką na temat warunków współpracy. Warto też podpytać znajomych o firmy, z którymi mieli do czynienia. Ja trafiłam do Proseca przez polecenie i jestem bardzo zadowolona z tego wyboru.

Nasza współpraca układa się bardzo dobrze. Za każdym razem mam zapewniony transport, wypłata zawsze jest na koncie na czas, a na dodatek mam wspaniałą koordynatorkę, na której wsparcie mogę liczyć w każdej sytuacji. Nigdy nie zostałam sama, na lodzie.

Warto więc zdobyć się na odwagę i zrobić pierwszy krok.

P.S.: A jeśli chodzi o osoby, które obawiają się czy ich znajomość języka niemieckiego jest wystarczająca?

A.T.: Ja ostatni raz uczyłam się języka niemieckiego w szkole średniej. Pamiętałam tylko podstawy. Będąc na miejscu i słuchając niemieckiego na co dzień, zaczęłam przypominać sobie to, czego kiedyś się uczyłam. W razie potrzeby posiłkowałam się również angielskim, który w domu mojej pierwszej podopiecznej był znany. Warto zaryzykować i pójść na kurs, żeby nauczyć się podstaw, a potem w środowisku „żywego” języka umiejętności przychodzą same. Moim sposobem na przypomnienie sobie języka były książeczki dla dzieci – proste słowa i zdania, które łatwo przyswoić.

P.S.: Myślę, że zachęciła Pani do rozważenia pracy w zawodzie. Proszę powiedzieć jeszcze, co najbardziej lubi Pani w byciu Opiekunką?

A.T.: Ja po prostu lubię tę pracę. Lubię ludzi i pracować z nimi. Mam ogromną potrzebę troski i spełniam ją wykonując rzetelnie swoje obowiązki.

Cenię również poczucie bezpieczeństwa, które daje stabilność finansowa. Zapewnia mi to pewność dobrego poziomu życia swojego i dziecka.

Oczywiście zdarzają się lepsze i gorsze chwile w pracy, jednak ja się nie męczę na tyle, by myśleć o zmianie zawodu. Mam ogromną satysfakcję z wykonywanej pracy. Czuję się również doceniona przez firmę i przez rodzinę – nie tylko finansowo, ale również drobnymi miłymi gestami czy słowem.

P.S.: Czy jest jakaś sytuacja ze zlecenia, którą najmilej Pani wspomina?

A.T.: Ciężko wybrać, ale wspomnę może o jednej, która najbardziej mnie wzruszyła. Zajmowałam się 93-letnią leżącą seniorką. Mieszkała z nami jej wnuczka, która była pielęgniarką i bardzo dużo pracowała. Nie miały wcześniej szczęścia do Opiekunek i kiedy zbliżał się koniec mojego pobytu z nimi to wnuczka seniorki podziękowała mi za to, że kiedy byłam z jej babcią, ona mogła w spokoju spać i pracować. Miała pewność, że babcia jest w dobrych rękach. To było jednocześnie piękne i smutne, że ktoś dziękuje mi za komfort spokojnego snu. Cieszyłam się, że mogłam tej kobiecie podarować coś takiego.

Ah i jeszcze najświeższa sytuacja! Moje urodziny w kwietniu. Byłam na kwarantannie u rodziny i nie mogłam nigdzie wyjść. Jednak niemiecka rodzina wyprawiła mi super urodziny – były kwiaty, prezenty, domowe ciasta. Byłam im niezmiernie wdzięczna.

P.S.: W takich sytuacjach człowiek na pewno czuje się doceniony.

A.T.: Tak! Zdarza się, że członkowie rodziny podopiecznego stają się naszymi przyjaciółmi. Przebywając daleko od domu dobrze jest mieć obok siebie przychylne osoby. Pomaga to podładować baterie w czasie ciężkiej pracy.

P.S.: Czy ma Pani jakieś hobby, które również pomaga w dodaniu energii?

A.T.: Tak! Moją pasją od zawsze jest akwarystyka. Często jest to też dobry temat do zaczęcia rozmowy z seniorem/seniorką. Starsze osoby chętnie oglądają zdjęcia moich rybek. To moje hobby przekłada się również na pracę.

Osoba, która się tym zajmuje musi być cierpliwa, co bardzo przydaje się w czasie wyjazdów. To jednak nie wszystko, co łączy akwarystę z Opiekunką. W obu przypadkach trzeba być bardzo sumiennym, ponieważ odpowiada się za czyjeś życie. Trzeba być wyrozumiałym i zdawać sobie sprawę, że np. często powtarzające się pytania osoby starszej nie wynikają z chęci zirytowania nas, a są konsekwencją choroby starczej. Zdaję sobie sprawę również z tego, że i ja za jakiś czas mogę być w sytuacji seniorów, którymi obecnie się zajmuję.

P.S.: Tak jak Pani wspomniała – bardzo ważna w pracy jest świadomość. Mimo wielu zalet praca Opiekunki nie należy do łatwych. Czy są jakieś trudne momenty, na które powinni przygotować się potencjalni Opiekunowie?

A.T.: Oczywiście najtrudniejsze są rozstania z rodziną i przyjaciółmi. Warto mieć na uwadze, że wyjeżdżamy też dla nich i że jest to tylko czasowe.

Opiekunki muszą mieć świadomość, że spotkają się również z sytuacjami powodowanymi chorobami, które mogą ich przerosnąć. Miałam jedną taką sytuacją, która wiele mnie nauczyła. Był to kolejny raz, kiedy upewniłam się, jak ważna jest współpraca z odpowiednią agencją zatrudnienia. Proseca zareagowała błyskawicznie i zapewniła mi pełne wsparcie.

P.S.: A czy są jakieś różnice między naszym krajem, a Niemcami, które Panią zaskoczyły i na które należy się przygotować?

A.T.: Wiele rzeczy do tej pory zaskakuje mnie w Niemczech. To, co najbardziej rzuca mi się w oczy to kuchnia i powściągliwe podejście do emocjonalnych sytuacji.

Seniorka, u której obecnie jestem, wywodzi się z górskich obszarów Niemiec. Potrawą, którą podopieczna jada jest np. Schmorgurken. Są to świeże, zielone ogórki pokrojone w plastry, obtoczone w mące i usmażone na patelni.

Jeśli chodzi o różnice kulturowe to cechą Niemców, która mnie niezmiennie zaskakuje jest dystans i spokój nawet w sytuacjach, w których my – Polacy, bylibyśmy mocno zdenerwowani i zasmuceni. Nawet w chwilach przykrych są powściągliwi. Jednocześnie nikogo nie pomawiają, nie stygmatyzują.

Nie stawiają na domysły i nawet trudne sytuacje rozwiązują wprost. Szybko nazywają problemy i dzięki temu szybko je rozwiązują. Jest to coś, o czym Opiekunki powinny pamiętać. Jeśli Opiekunka nie komunikuje o problemie czy potrzebach – rodzina czy senior myślą, że wszystko jest w porządku. Jeśli bezpośrednio zwróci się z danym problemem to prawdopodobnie zostanie on szybko rozwiązany. Trzeba jednak pamiętać o rozmowie wprost.

P.S.: Schmorgurken brzmi co najmniej intrygująco! Dziękuję Pani bardzo za rozmowę oraz poświęcony czas.

A.T.: Dziękuję serdecznie.

 

Top

Szanowni Państwo!

Aby móc dobrze dostosować naszą ofertę do Twoich wymogów, potrzebujemy zgody na jeszcze lepsze dopasowanie treści marketingowych, względem tego, co tak naprawdę Cię interesuje.

PAMIĘTAJ: Twoje dane są u nas bezpieczne, nie wykorzystujemy ich poza naszymi uprawnieniami.

Wszelkie zmiany na stronie internetowej związane są z nowymi zasadami na jakich odbywa się przetwarzanie Twoich danych osobowych, obowiązującymi od 25.05.2018 r. Zgodę możesz w każdej chwili anulować, wchodząc w naszą politykę prywatności


POLITYKA PRYWATNOŚCI
SERWISU PROSECA
§1.
  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady zbierania, przetwarzania i ochrony Danych Osobowych w związku z korzystaniem ze strony internetowej proseca.pl.
  2. Niniejszy dokument jest zgodny z postanowieniami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie Danych Osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000), ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002r. nr 144, poz. 1204) oraz z innymi przepisami powszechnie obowiązującymi.
  3. W razie ogólnych pytań dotyczących prywatności, a także pytań dotyczących niniejszej Polityki prywatności lub wykorzystania Danych Osobowych i Plików Cookies zachęcamy do kontaktu pod adresem: [email protected]
  4. Współadministratorzy zapewniają, iż dokładają wszelkich starań, by Przetwarzanie przez nich Danych Osobowych odbywało się z największym poszanowaniem prywatności osób, których dane dotyczą, oraz z najwyższą dbałością o bezpieczeństwo przetwarzanych Danych Osobowych, a w szczególności zapewniają, iż podjęli wszelkie przewidziane prawem środki zmierzające do zabezpieczenia zbiorów Danych Osobowych.
  5. Współadministratorzy oświadczają, iż stosują środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych Danych Osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpieczają dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem prawa oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
  6. Treść klauzuli dla osoby kandydującej na stanowisko opiekuna/opiekunki dla osób starszych znajduje się w Serwisie pod formularzem rekrutacyjnym.
  7. ADO wyznaczył Damiana Klimasa jako Inspektora Ochrony Danych (dalej „IOD”), z którym można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych, za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem e-mail: [email protected]
§2.
     Ilekroć w Polityce Prywatności mowa o:
  1. Współadministratorach – rozumie się przez to współadministratorów w rozumieniu przepisów RODO. Współadministratorami Twoich danych osobowych są:
    a) PM Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000631671, NIP 8971827491),
    b) Proseca Sp z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000636579, NIP 8971828562),
    c) Proseca Personal Sp. Z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000768955, NIP 8943137610),
    d) Proseca MED Sp. Z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000832935, NIP 8943152437),
    e) Proseca MED Sp. Z o.o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000832935, NIP 8943152437),
    f) Proseca DE Sp. z. o. o. Sp. K. z siedzibą we Wrocławiu (ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław, KRS 0000774820, NIP 8943138940).
  2. Danych Osobowych – rozumie się przez to podstawowe dane o Użytkowniku, dzięki którym możliwe jest określenie jego tożsamości w sposób bezpośredni lub pośredni m.in. nazwa Użytkownika, adres e-mail, imię, nazwisko, telefon, adres oraz inne dane niezbędne do bezpośredniego kontaktu, a także dane podawane podczas Rejestracji i późniejszego korzystania z Serwisu;
  3. Newsletterze – rozumie się przez to usługę dostarczania przez Współadministratorów informacji dotyczących ofert opieki nad osobami starszymi, szkoleń, warsztatów, konkursów, a także innych informacji cennych z perspektywy osoby sprawującej opiekę nad osobami starszymi;
  4. Serwis – rozumie się przez to stronę internetową działającą pod adresem: https://proseca.pl;
  5. Oprogramowaniu – rozumie się przez to przeglądarki internetowe, z których może korzystać Użytkownik, w celu korzystania z Serwisu. Przykładowymi przeglądarkami internetowymi są: Opera, Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer czy Safari;
  6. Plikach Cookies (tzw. ciasteczkach) – rozumie się przez to dane informatyczne stanowiące, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w Urządzeniu Użytkownika i przeznaczone są do korzystania z Serwisu; zawierają nazwę strony internetowej swojego pochodzenia, swój numer identyfikacyjny oraz czas przechowywania na urządzeniu końcowym; pliki cookies pozwalają na rozpoznać urządzenie Użytkownika i dostosować ustawienia strony internetowej do jego indywidualnych preferencji;
  7. Przetwarzaniu Danych Osobowych - rozumie się przez to operację lub zestaw operacji wykonywanych na Danych Osobowych lub zestawach Danych Osobowych w sposób zautomatyzowany lub niezautomatyzowany, taką jak zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, adaptowanie lub modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, ujawnianie poprzez przesłanie, rozpowszechnianie lub innego rodzaju udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie;
  8. Regulaminie – rozumie się przez to Regulamin Serwisu dostępny po adresem, który określa rodzaje, zakres i warunki korzystania z Serwisu, a także prawa i obowiązki Współadministratorów oraz Użytkowników;
  9. Rejestracji – rozumie się przez to zgodny z Regulaminem proces mający na celu utworzenie przez Użytkownika Konta w Serwisie;
  10. RODO – rozumie się przez to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem Danych Osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
  11. Urządzeniu – rozumie się przez to elektroniczne Urządzenie za pośrednictwem, którego Użytkownik uzyskuje dostęp do Serwisu, a w szczególności: komputery klasy PC, laptopy, tablety, smartphone'y;
  12. Użytkowniku – rozumie się przez to osobę, która dokonała Rejestracji i na rzecz której zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa są świadczone usługi drogą elektroniczną;
  13. Zgodzie – rozumie się przez to dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne wyrażenie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania, przyzwala na Przetwarzanie dotyczących jej Danych Osobowych.
§3.
  1. Dane Osobowe przetwarzane są wyłącznie w następujących celach:
    1) realizacja usług oferowanych lub świadczonych za pośrednictwem Serwisu (usługi świadczone drogą elektroniczną) w celu udostępnienia Użytkownikom ofert pracy;
    2) kontakt z Użytkownikiem w celu zawarcia umowy, jeśli Użytkownik wyraził zainteresowanie jedną z przedstawionych ofert lub wysłał swoje Dane Osobowe poprzez formularz kontaktowy;
    3) prowadzenie marketingu bezpośredniego;
    4) analiza, organizowanie i ulepszanie Serwisu oraz świadczonych usług;
    5) pozostałe cele przetwarzania są wskazane w klauzulach informacyjnych.
  2. Dane Osobowe osób, których dane dotyczą, są przetwarzane zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. b RODO. Oznacza to, że są przetwarzane, gdy jest to konieczne do wykonania zawartej umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w oparciu o Regulamin oraz do podjęcia działań przed zawarciem umowy świadczenia usług opieki (rekrutacja) następujących na żądanie osoby, której dane dotyczą. Ponadto ta podstawa będzie miała zastosowania w zakresie zawarcia Umowy na świadczenie przez Użytkownika opieki nad osobami starszymi.
  3. Dane Osobowe są przetwarzane także na podstawie Zgody udzielonej przez osobę, której dane dotyczą, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO, w szczególności w zakresie przesyłania informacji handlowych, a także przetwarzania danych osobowych w szerszym zakresie niż jest to konieczne do zawarcia umowy (np. jeśli Użytkownik udostępnił Współadministratorom więcej danych w procesie rekrutacji) oraz dla celów rekrutacji po zakończonej współpracy.
  4. W szczególnych przypadkach Dane Osobowe są przetwarzane w sytuacji, gdy jest to konieczne do wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Współadministratorach zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO, a w szczególności obowiązków odprowadzania składek na ubezpieczenie społeczne oraz zaliczek na podatek dochodowy.
  5. Dane Osobowe są przetwarzane, jeśli jest to niezbędne do realizacji celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Współadministratorów lub podmiot trzeci zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w szczególności takich jak kontakt Użytkownika ze Współadministratorami zwłaszcza za pomocą formularza kontaktowego, wysyłanie newslettera, marketing bezpośredni własnych usług, analizy i poprawy jakości oferty usług opieki, tworzenia statystyk, obrona przed roszczeniami lub ustalenie i dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej, przesyłanie Danych Osobowych w ramach grupy przedsiębiorstw do wewnętrznych celów administracyjnych czy ocena jakości usług. Dane Osobowe mogą być przetwarzane dla celów marketingu bezpośredniego do momentu wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania.
  6. Współadministratorzy przestrzegają następujących zasad Przetwarzania Danych Osobowych:
    1) wdrażają odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z przepisami o ochronie Danych Osobowych i aby móc to wykazać;
    2) utrwalają zbierane Dane Osobowe wyłącznie na takich nośnikach informacji, które są zabezpieczone przed dostępem osób trzecich;
    3) wykonują nadzór nad bezpieczeństwem danych przez cały okres ich posiadania w sposób zapewniający w szczególności ochronę przed dostępem osób nieuprawnionych, uszkodzeniem, zniszczeniem lub utratą;
    4) przekazują dane uprawnionym podmiotom wyłącznie na podstawie obowiązujących przepisów prawa;
    5) zachowują poufność Danych Osobowych;
    6) zapewniają osobom, których dane dotyczą, realizację ich praw wynikających z przepisów prawa.
  7. Współadministratorzy mogą przetwarzać następujące Dane Osobowe podane podczas świadczenia Usług, które w szczególności pozyskiwane będą poprzez formularze kontaktowe: imię, nazwisko, telefon, e-mail, województwo zamieszkania, statystyki związane z wyświetlaniem Serwisu.
  8. Podanie Danych Osobowych, o których mowa w ust. 7 niniejszego paragrafu, jest dobrowolne, ale podanie danych kontaktowych warunkuje kontakt ze strony Współadministratorów.
  9. Ponadto przetwarzane będą wszelkie Dane Osobowe przekazane przez osoby, których dane dotyczą, w związku z jakąkolwiek formą kontaktu z Współadministratorami.
  10. Podanie dodatkowych Danych Osobowych może być wymagane w uzasadnionych okolicznościach, w szczególności w przypadku skierowania do Współadministratorów uzasadnionego wniosku o przekazanie danych uprawnionym podmiotom, o czym osoba, której dane dotyczą, każdorazowo zostanie poinformowana.
  11. Odbiorcami Danych Osobowych mogą być:
    1) podmioty, którym dane przekazywane są na zasadzie powierzenia, o ile jest to konieczne dla prawidłowego zrealizowania usług (np. agencje, pośrednicy poszukujący opiekuna, obsługa IT, obsługa finansowa);
    2) podmioty z grupy przedsiębiorstw Proseca;
    3) dostawcy Współadministratorów, w szczególności podmioty świadczące usługi prawne, ochroniarskie, informatyczne, transportowe i szkoleniowe;
    4) partnerzy Współadministratorów Danych Osobowych zajmujący się pozyskiwaniem klientów.
  12. Dane Osobowe będą przechowywane nie dłużej niż jest to wymagane przepisami prawa i nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągniecia celu przetwarzania, a ponadto nie dłużej niż jest to konieczne w celu dochodzenia roszczeń aż do momentu ich przedawnienia. Dane Osobowe będą przechowywane przez okres posiadania Konta w Serwisie dla celów realizacji usługi Konta oraz związanych z nim funkcjonalności oraz innych usług zgodnie z Regulaminem, jak również do celów marketingowych. Po usunięciu Konta dane zostaną zanonimizowane, za wyjątkiem następujących danych: imię, nazwisko, adres e-mail, historia informacji pozostawionych w Serwisie oraz informacja o wyrażonych Zgodach (te dane będą przechowywane jeszcze przez okres 5 lat od usunięcia Konta dla celów rozpatrywania ewentualnych skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z Serwisu).
  13. Dane Osobowe, których przetwarzanie odbywa się na podstawie Zgody (np. newsletter), przechowywane będą do czasu cofnięcia Zgody na ich przetwarzanie oraz przez czas posiadania Konta i przez 5 lat po usunięciu Konta w celu zabezpieczenia materiału dowodowego w przypadku powstania ewentualnych roszczeń. Użytkownik może w dowolnym czasie cofnąć Zgodę, co nie wpływa na zgodność z prawem Przetwarzania Danych Osobowych, którego dokonano na podstawie Zgody przed jej wycofaniem.
  14. Dane Osobowe będą przekazywane do USA w oparciu o Tarczę Prywatności. Jedynym podmiotem, który będzie przetwarzał dane w naszym imieniu (podmiot przetwarzający) jest czater.pl.
  15. Dane Osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą poddawane profilowaniu w przypadku przyznawania rang Użytkownikom. Użytkownik ma prawo do uzyskania interwencji ludzkiej ze strony Współadministratorów. Szczegółowo proces ten został opisany w Regulaminie.
§4.
  1. Osobom, których dane dotyczą, przysługuje:
    1) na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do Danych Osobowych;
    2) na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Danych Osobowych;
    3) na podstawie art. 17 ust. RODO prawo do usunięcia Danych Osobowych;
    4) na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od Współadministratorów ograniczenia Przetwarzania Danych Osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
    5) prawo do przenoszenia Danych Osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
    6) na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu wobec Przetwarzania Danych Osobowych.
  2. W tym celu należy przesłać wniosek za pośrednictwem poczty e-mail na adres: [email protected] bądź pisemnie na adres: ul. Gajowicka 195, 53-150 Wrocław.
  3. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uzna, że Przetwarzanie jego Danych Osobowych narusza przepisy RODO lub powszechnie obowiązujące przepisy.
§5.
  1. Newsletter jest usługą elektroniczną dostarczania przez Współadministratorów informacji dotyczących usług oferowanych przez niego. Chcąc korzystać z dostarczanej przez Współadministratorów usługi Newslettera, Użytkownik Serwisu może wyrazić odpowiednią chęć na jego otrzymywanie podczas Rejestracji lub w każdej chwili po utworzeniu Konta o ile funkcjonalność Serwisu na to pozwala.
  2. Korzystanie z usługi Newslettera wymaga od Użytkownika zapoznania się z Polityką Prywatności.
  3. O terminie wysyłki i treści Newslettera decydują Współadministratorzy.
  4. Użytkownik Serwisu może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newslettera poprzez kliknięcie w link dezaktywujący znajdujący się w każdej wiadomości e-mail zawierającej Newsletter przesyłanej do Użytkownika albo poprzez zgłoszenie takiego żądania do Współadministratorów pod adresem: [email protected].
  5. Korzystamy z usługi czater.pl, której polityka prywatności znajduje się tutaj: https://www.czater.pl/strona/polityka-prywatnosci/
§6.
  1. Współadministratorzy za pośrednictwem Serwisu wykorzystują Pliki Cookies, czyli dane informatyczne, takie jak pliki tekstowe, które są przechowywane w Urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i są przeznaczone do korzystania ze strony.
  2. W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje Plików Cookies:
    1) sesyjne – są to pliki tymczasowe, które przechowywane są w Urządzeniu Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia Serwisu lub wyłączenia Oprogramowania;
    2) stałe – są to pliki przechowywane w Urządzeniu Użytkownika przez określony w parametrach Plików Cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
  3. W ramach Serwisu mogą być stosowane wszystkie lub niektóre z następujących rodzajów Plików Cookies:
    1) „niezbędne”, które umożliwiają korzystanie z usług dostępnych w ramach Serwisu,
    2) „wydajnościowe”, które umożliwiają zbieranie informacji o sposobie korzystania z Serwisu;
    3) „funkcjonalne”, które umożliwiają zachowanie wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. poprzez język, rozmiar czcionki, wyglądu strony internetowej;
    4) „reklamowe”, które umożliwiają dostarczenie Użytkownikowi treści reklamowych bardziej dostosowanych do ich zainteresowań.
  4. Pliki Cookies wymienione w ust. 2 i 3 niniejszego paragrafu wykorzystywane są w celu:
    1) dostosowania zawartości Serwisu do preferencji Użytkownika oraz optymalizacji korzystania z Serwisu; w szczególności umożliwia to rozpoznanie i wyświetlenie Serwisu na Urządzeniu Użytkownika, dostosowanego do jego indywidualnych preferencji;
    2) tworzenie statystyk, które wspierają obserwację korzystania z Serwisu przez Użytkowników, co wpływa na ulepszenie jego struktury i treści;
    3) utrzymanie sesji Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła.
  5. Stosowane w Serwisie rozwiązania są bezpieczne dla Urządzeń Użytkowników korzystających z tej strony.
  6. Oprogramowanie, z którego korzysta Użytkownik, zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie Plików Cookies w Urządzeniu Użytkownika. Użytkownik w dowolnym momencie może dokonać zmiany ustawień dotyczących Plików Cookies w ustawieniach Oprogramowania, w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę Plików Cookies bądź być informowanym o ich każdorazowym zamieszczeniu w Urządzeniu Użytkownika.
  7. Ograniczenia stosowania Plików Cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie.
§7.
  1. W Serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Współadministratorów i nie są w żaden sposób przez niego nadzorowane. Strony te mogą posiadać własne polityki prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.
  2. Współadministratorzy zastrzegają sobie prawo zmiany Polityki Prywatności poprzez opublikowanie nowej Polityki Prywatności na stronie https://proseca.pl.